GLUTEN FREE PIZZA

Už delší dobu jsem měla chuť na pizzu a jelikož ji nemůžu, protože mám alergii na lepek a nechci si tak ještě víc dráždit střeva, tak jsem se po nějaké době rozhodla, že bych si mohla udělat vlastní pizzu. Bezlepkovou. Samozřejmě. Neříkám, že je dobrá pro ty, co chtějí zhubnout, ale určitě je zdravější, než ta klasická. Nebude tak zatěžovat střeva, jako ta, ve které je obsažena pšenice. Teď mluvím, jak nějaká středoškolská učebnice.. Ale ne, opravdu nijak podle mě ty střeva nezatížila a tak jak přišla, tak i hezky odešla, chápeme se..ne že by ta obyč ne, ale, no chápeme se. Už jsem se do toho dost zamotala, tak raději pojďme na to.

Na bezlepkové těsto budeme potřebovat: Ovesné vločky, 1 vejce, sůl, kečup nebo rajský protlak, čtyřbarevný pepř, oregano, šunka, mozzarella, atd.. podle chuti :-)

Ovesné vločky namixujeme na jemnou mouku a přidáme do ní jedno vejce a špetku soli. Uděláme z toho těsto, které musí držet pohromadě, musí být pevné, ale zároveň se nesmí lepit. I když bude. Ale! aby se nelepilo, tak postupujeme stejně, jako když děláme třeba těsto na perníčky. Prostě mouku nasypeme pod těsto a začneme válet válečkem. Moje těsto mělo tak cca. 0,5cm +-.  Já vždycky všechno dělám od oka, takže přesně nevím, kolik čeho bylo použito. Pro příště se polepším. Čestný skautský! :D

Jakmile bylo těsto hotový, potřela jsem ho kečupem, tak aby nebylo suchý, a začala jsem na něj postupně vyskládávat všechny zbývající suroviny. Počínaje salámem, končíc mozzarellou , bylinkama a pepřem.

Ale je jenom na Vás, co tam hodíte za suroviny, protože ne všem chutná mozzarella, klasická šunka, atd..

Hodíte to do předem vyhřáté trouby, ale taky nevím na kolik, protože na té naší troubě už zmizly čísla, jak je stará! :-D Ale počítám, že to může být tak +- 180°C, 15-20 minut, než se sýr rozteče a těsto trošičku ztvrdne.

No, když se Vám to nepovede, tak mě prosím neukamenujte, jsem jenom člověk, co rád zkouší nové věci! :-D A to že to není klasická pizza, tak to se taky omlouvám, ale když mně by potom moje střeva hrály beatbox!!! :-D A to mi za to opravdu nestojí!




2 comments:

  1. Nemám síce bezlepkovú diétu, ale moja ddobrá kamarátka má a keď príde ku mne, stále premýšľam, čo uvariť, aby jej to chutilo, ale aby to mohla zjesť. Takže určite vyskúšam, vyzerá to výborne :)

    ReplyDelete
  2. Mňam pizza vypadá opravdu báječně! :) Určitě recept někdy vyzkousim :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    ReplyDelete