PRAGUE TRIP

Včela byl velice náročný den. Naspala jsem asi jenom dvě a půl hodiny a pak jsme jeli na vlak. Vyjížděli jsme v 3:54, jelikož cesta byla dlouhá a ještě k tomu jsme museli přesedat v Hranicích na Moravě. Odtud jsme jeli Regiojetem až do Prahy na hlavní nádraží. Ani ve vlaku jsem neusla, místo toho jsem pozorovala krajinu z okénka. Naproti mě seděly dost nepříjemné holky, vedlem mě seděl chlápek, který se neustále lepil na mé sedadlo a jelikož já jsem člověk co má rád svůj osobní prostor, tak jsem se lepila co nejvíc na okýnko! :-D

Přijeli jsme okolo 8 hodiny ráno a hned jsme se vydali za kulturní vložkou - právě proto jsme tady přijeli, aby jsme se i nadále vzdělávali, i když škola už nám nic neříká. Jako první Nás uchvátila obrovská socha Svatého Václava na Svatováclavském náměstí. Prašná brána, která se tyčila do výšky a už z dálky na nás volala - haló to jsem jáá. (Dělám si srandu, nic na nás nevolala, to bych musela být leda tak zhulená! :-D)

Trasu jsme vůbec neměli předem naplánovanou, takže jsme to vzali pěkně od podlahy. Ba ne, šli jsme rovnou za nosem  a plus mínus jsme věděli kde co je a kam touží naše srdce jít a vůbec nám nevadilo, že jsme prošli celou Prahu skrz na skrz pěšky. Kromě toho, když začalo pršet, ale k tomu se ještě dostanu.

Další na řadě bylo Staroměstské náměstí a Staroměstký orloj a kupa turistů z celého světa, ale ještě bylo teprve okolo deváté hodiny, takže zatím jich tam bylo poměrně málo. Jelikož máme chytré telefony s GPS navigací, tak jsme chodili s telefonem v ruce a šli jsme na Karlův most. Stavili jsme se i v malém obchůdku, kde prodávali perníčky a cukrovinky, které jsou na fotkách dole.

Po pokoření "obrovského kopce" a dlouhých schodů do nebe, jsme vylezli na Pražském hradě. Tam bylo naše zdržení poněkud delší než jsme čekali a to v kavárně Starbucks a pokaždé, když jdeme do Starbucks kavárny si objednávám zelený čaj s ledem. A jelikož nám počasí opravdu přálo - bylo horko jako prase, bylo to parádní ledové osvěžení.

Z Pražského hradu jsme šli kolem Katedrály sv. Víta a dolů se dostali po starých zámeckých schodech a pokračovali jsme do Valdštejnské zahrady, kde jsme si na chvíli odpočinuli a poté se přesunuli do nákupního centra Palladium, protože hlad nám klepal na dveře. Objednala jsem si Ceasar salát, který byl konečně přesně podle mých představ a dosyta jsem se nadlábla!

Pochodili jsme po obchodech a když už jsme byli z Palladia na odchodu, zrovna začla obrovská bouřka, která nás zahnala do metra, ale jelikož jsme byli "vidláci" z vesnice, byť jsme metrem už jeli i 150x, tak s tím byl docela problém, hlavně s přesedáním a stanicema! :-D

Dojeli jsme na hlavní nádraží a pochodovali po obchodech a když už nás nohy tak boleli, že už jsme sotva ustáli, jsme si našli nějaké volné místečko na zemi a čekali jsme na vlak. Na ceduli, kde jsou odjezdy vlaků se jako naschvál zobrazilo naše nástupiště až 10 minut před odjezdem a my jsme to nemohli najít. Takže jsme bezmocně lítali po nádraží, ale nakonec jsme to našli a domů dojeli v pořádku.
Jsem ráda, že jsme někam vyjeli a že to byl docela fajn výlet a i počasí nám krásně vyšlo, až na to bouřkové odpoledne! :-)

2 comments:

1. To je roztomilé, jak to píšeš, z toho vesnického pohledu :D Taky se absolutně nepovažuji za pražačku, ale spíš za vesničanku (i když bydlím 20km od Prahy) ale spíš na ní nadávám, než o ní takhle roztomile mluvím :D:) Jinak moc krásné fotky!