ATOPIC DERMATITIS - EXÉM

V českém překladu atopický exém, který mě trápí už několik let, je pro mě každodenním utrpením ať už doma, nebo v práci. V tomto článku bych se s Vámi ráda podělila o tipy a rady, co mi pomohlo a co mi naopak ten exém ještě víc zhoršilo. V prvé řadě bych chtěla říct, že exém je dědičné onemocnění, které se vyznačuje tím, že vás šíleně svědí kůže. Postihuje jak dospělé, tak i malé děti. Kůže je suchá, popraskaná, červená, krvácející, může i mokvat. Exém souvisí s spotravinovými alergiemi - které mám taky, bohužel, stresem a ročním obdobím..Může se objevit na obličeji, krku, zápěstí, na loktech, pod koleny, atd.. prakticky po celém těle. Nejsem odborník, ale mám toho docela dost načteno o tomto onemocnění, tak snad tento článek některým z vás pomůže! :-)
Určitě Vás zajímá jak vypadá můj běžný den s tímto problémovým kožním onemocněním. A opravdu není o co stát. Každý, kdo exém někdy v životě měl, by se mnou naprosto souhlasil. V práci si kolikrát připadám, jako bych dávala ruce do lávy. Tak moc to bolí, pálí a štípe, že bych si ty ruce nejraději usekla. 
Nejhorší je pro mě to, když si mám ruce umýt horkou, nebo teplou vodou. To je totiž naprosto nemožné. Neustále si říkám, "proč proboha zrovna já?!" "Co jsem komu udělala?!" O domácích pracích ani nemluvím, protože to bych to tady sepisovala ještě tak tisíc let! Napustit kýbl s horkou vodou a nějakým mycím prostředkem nepřipadá vůbec v úvahu. A mytí nádobí taky. Pokaždé, když mám něco z toho udělat, tak se mi do toho tak nechce - (co si budeme povídat, mně se nechce tak, či tak, ale pššttt) ..:-D 
Co dalšího je na tomto onemocnění "super" ? například to, že vaše kůže nevypadá jako kůže dvaceti leté slečny, ale jako šedesátileté babičky.. hahaha
Kolikrát se za ty ruce tak stydím, ale nenadělám nic.
V létě se mi to vše nachvíli uklidní, sluníčko vše zmírní a na určitou dobu mám pokoj. Začně období podzim/zima a váš starý "kamarád" je opět tady. Nejhorší na tom všem je to, že člověk si už zvykne, že má klid a pak v období, kdy je chlad a sucho vše přijde nanovo. Úplně to nesnáším.

Jak jsem již psala, slunce vše zmírní, ale co dál? dermatoložka mi předepsala mast - Locoid, která mi ovšem zabírá jenom někdy. Nevím, proč tomu tak je. Co mi ale zaručeně pomáhá je domácí konopná mast. Ta mi na to zabírá opravdu hodně. V některých případech by ta tráva měla být opravdu legální! Ovšem některé krémy, například ty, které dostáváme v práci (ARAD) mi na ty ruce dělají neskutečně zle. Není to tím, že by ten krém byl nějak špatný, to opravdu ne, v práci si ho hodně lidí chválí, mě bohužel ty mé "úžasné pacinky" ještě víc štípou a pálí. 

Ano prosím, mé ruce vypadají úplně vábně. Celé k zulíbání! Ach ta sladká ironie.. :-) A to ještě můžu být ráda za to, že ten exém mám pouze na rukách a ne všude možně. A to to teď mám ještě docela v dobrém stavu, ale i ty malé ranky děsně bolí.. auvajs



Byla bych ráda, kdyby jste mi, pokud máte stejný problém jako já, do komentářů napsali například vaše rady a tipy, co vám zabírá atd..


1 comment:

  1. Měl jsem/mám něco podobného. Ale abych se přiznal, tak vždycky, když se to stane, prostě...tiše trpím. Mužské řešení všeho :D

    Blond kůže je prostě dar!

    ReplyDelete